Brugsanvisning til Lubexxx

Lubexxx Sund Og Glad

Træning af bækkenbunden anbefales kraftigt af gynækologer, jordemødre og fysioterapeuter. Som med alle andre muskler, kræver sunde og stærke bækkenbundsmuskler regelmæssig træning – noget, som bør foretages præventivt og ikke kun, når de første fysiske problemer opstår.

 

Hvorfor er det vigtigt at træne bækkenbunden?

En sund bækkenbund fungerer ligesom en hængekøje: Muskler og ledbånd holder både livmoder, blære, vagina og tarme sammen i en slags elastisk og stabil "hængekøje". Hvis dens spænding svækkes, daler "hængekøjen" nedad, bækkenbunden falder og organerne forskydes, hvilket giver en følelse af ubehag i skede- og tarmregionen. En sund og stærk bækkenbund fremmer til gengæld velvære og vitalitet og kan tillige forhindre mulige sundhedsmæssige problemer.

 

Baekkenbund Sammenligning

 

Hvor ofte skal du træne med Lubexxx?

En kort daglig træning er nok til at styrke din bækkenbund rigtigt, hvilket kan forhindre mulige symptomer på muskeltræthed og slaphed. Lubexxx® sæt med bækkenbundstrænere gør det let at træne din bækkenbunden hjemme.  

Det er individuelt, hvor meget du skal og kan træne. Du skal betragte din bækkenbund som en muskel, som du skal træne på samme måde, som resten af kroppens muskler. Man kan ikke overtræne sin bækkenbund, men man skal starte stille ud, som med så meget anden træning. Vi anbefaler en daglig træning på 8-10 minutter.  

Efter et stykke tid kan du mærke en forbedring, og du kan øge træningstiden. Dét, der er vigtigt – som med anden træning – er, at du træner regelmæssigt, og her er det oplagt fx at gå 3-7 ture om ugen fx. med barnevognen og Lubexxx.

 

Sådan indfører du Lubexxx bækkenbundstræner

Lubexxx bækkenbundstrænere findes i flere varianter fx BuggyFit til efterfødsel samt BeBoPlus til kvinder med problemer med inkontinens. Nedenstående vejledning gælder for alle træningsvægtene.

Lubexxx Trin For Trin

 

Webapoteket, juli 2019

Lubexxx bækkenbundstrænere