Handelsbetingelser Webapoteket

Når du handler på Webapoteket.dk, køber du varerne af Gazelle Online Apotek, CVR: 38101994. 

For at handle på Webapoteket skal du være fyldt 15 år og have eget elektronisk købekort. For visse produkter bl.a. smertestillende medicin, skal du være 18 år. Ved oprettelse af profil skal du derfor angive og bekræfte din alder. 

For hurtig læsning af afsnit klik det ønskede afsnit i indholdsfortegnelsen

1. Generelle oplysninger om virksomheden

2. Opret en profil - fordele og vilkår

2.1 Profilkunde

2.2 Klubkunde

2.3 Premiumkunde

3. Sådan handler du på Webapoteket

3.1 Medicinbestilling

3.2 Varer i abonnement 

4. Betaling

5. Priser

6. Fragt og levering

6.1 Kontroller varerne ved modtagelse

7. Fuldmagt og samtykke

7.1 Fuldmagt og samtykke - køb af varer

7.2 Fuldmagt og samtykke - varer i abonnement

7.3 Fuldmagt og samtykke - Klubkunde

7.4 Fuldmagt og samtykke - Premiumkunde

8. Reklamationsret

9. Klageadgang

10. Fortrydelse af køb

11. Log-statistik

12. Dine personlige oplysninger

13. Sikkerhed ved betaling på nettet

14. Cookies

15. Kontakt og kundeservice

 

1. Generelle oplysninger om virksomheden

Webapotekets juridiske navn er Gazelle Online Apotek

Selskabsform: Enkeltmandsfirma - ejet af Apoteker Trine Løvgren Persson
CVR-nummer: 38101994 
Etableringsår: 2016
Adresse: Bavne Alle 25, 8370 Hadsten
Tlf.: +45 87851133
E-mail: info@webapoteket.dk
Web: www.webapoteket.dk 

For at drive apotek i Danmark skal man have bevilling fra Lægemiddelstyrelsen, se Gazelle Online Apotek på styrelsens side her. Gazelle Online Apotek er medlem af Danmarks Apotekerforening. 

Webapoteket er tildelt e-mærket af e-handelsfonden.

På Webapoteket kan du udelukkende bestille varer via hjemmesiden. Det er ikke muligt jvf. apotekerloven at hente bestilte varer på adressen.

Når du handler med Webapoteket, indgås aftalen på dansk.

2. Opret en profil - fordele og vilkår 

For at handle på Webapoteket, skal du oprette en profil. Dette grundet persondataloven og fordi vi som apotek ønsker at beskytte dine private data bedst muligt. En profil er også påkrævet for, at du kan se dine recepter.

Du kan selv vælge, om du bare vil oprette dig som Profilkunde, eller om du ønsker de fordele, der er som Klubkunde eller Premiumkunde.

Ved login på websitet er det muligt at se tidligere ordrer. Det er nemt at slette sin profil igen, hvis du ønsker det. Du kan vælge en af følgende 3 profiler:

2.1 Profilkunde 

Som profilkunde handler du til de priser, der vises på sitet.

  • Du vælger selv om du ønsker at modtage nyhedsbrev.
  • Du får fri fragt til GLS pakkeshop i Danmark, hvis du handler for mere end 400 kr.
  • Du kan let slette din profil.
  • Du kan sætte udvalgte varer i abonnement.

2.2 Klubkunde 

  • Som Klubkunde får du 15% rabat* i forhold til vejledende udsalgspris. *Gælder ikke i forvejen nedsatte varer samt håndkøbslægemidler, receptmedicin og modermælkserstatning. Priserne på varerne ændrer sig, når du er logget ind.
  • Er en vare nedsat mere end 15%, får du varen til den pris, som du kan se på sitet når du er logget ind.
  • Rabatten er forudsat, at du modtager vores nyhedsbrev, som du giver tilladelse til ved tilmeldingen til kundeklubben. Fravælges nyhedsbrevet, opnås rabatten ikke længere.
  • Du får fri fragt til GLS pakkeshop i Danmark.
  • Du kan let slette eller ændre din profil.
  • Du kan sætte udvalgte varer i abonnement.

2.3 Premiumkunde 

Som Premiumkunde betaler du 29 kr om måneden for at være medlem. Betalingen foregår automatisk via en abonnements-oprettelse hos DIBS. For den pris opnår du følgende fordele:

  • Som Premiumkunde får du 25% rabat i forhold til vejledende udsalgspriser. *Gælder ikke i forvejen nedsatte varer samt håndkøbslægemidler, receptmedicin og modermælkserstatning. Priserne på varerne ændrer sig, når du er logget ind.
  • Er en vare nedsat mere end 25%, får du varen til den pris, som du kan se på sitet, når du er logget ind.
  • Første måned som Premiumkunde er gratis
  • Altid Fri fragt til valgfri privat adresse med PostNord eller til GLS-pakkeshop i Danmark.
  • Du vælger selv, om du ønsker at modtage nyhedsbrev.
  • Du kan let sætte dit Premium-medlemskab på pause i 3 måneder.
  • Du kan let opsige eller ændre fra Premium til Klub- eller Profil-kunde.
  • Du kan sætte udvalgte varer i abonnement.
  • Premiumkunde-aftalen kan ikke kombineres med andre rabataftaler fx Forbrugsforeningskort.

3. Sådan handler du på Webapoteket

Et køb på Webapoteket foretages gennem følgende trin:

  1. Opret en profil
  2. Log ind før du handler, det er nemmest. Alt efter hvilken type kunde du har valgt, ændrer priserne sig på sitet, når du er logget ind. Det er også muligt at logge ind til sidst i købet.
  3. Find den eller de varer, du ønsker, læg dem i indkøbskurven, og gå herefter til kurven.
  4. Her kan du ved behov ændre i din bestilling.
  5. Hvis du ikke har handlet før, bliver du bedt om at oprette en profil.
  6. Indtast dine personlige oplysninger.
  7. Vælg betalingsmåde.
  8. Godkend Webapotekets handelsbetingelser og tag stilling til, om du ønsker at modtage nyhedsbrev.
  9. Tjek, at alle oplysninger er korrekte, og godkend købet.
  10. Gennemfør betaling
  11. Klik videre til "kvittering", hvis du ønsker at du printe eller gemme en faktura på købet.
  12. Du vil i løbet af få minutter modtage en e-mail med bekræftelse på at vi har modtaget din ordre.

Det er vigtigt, at din e-mailadresse er korrekt indtastet, ellers modtager du ikke besked om, at vi har modtaget din bestilling.

Hvis du opdager fejl i din bestilling, eller hvis du har ændringer til din ordre, beder vi dig kontakte os på mailen eller telefon med det samme.

3.1 Medicinbestilling

Du kan handle håndkøbs- og receptmedicin på siden.

For at handle receptmedicin skal du, udover at have oprettet en kundeprofil, have en elektronisk recept. For at du kan se dine recepter og lægge dem i kurven, skal du logge ind med NemID. Hvis du vil være fri for, at skulle benytte dit NemID hver gang du skal købe receptmedicin, kan du vælge at tilknytte dit NemID til din Profil. På den måde kan du fremover bestille receptmedicin ved hjælp af dit Login på Webapoteket. 

For ordrer med receptmedicin samt apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler skal gældende dansk lovgivning overholdes. Dette kan medføre at en ordre isærlige situationer helt eller delvis annulleres. I sådanne tilfælde kontakter vi altid kunden pr. e-mail med information om baggrunden

3.2 Varer i abonnement

Det er muligt, at sætte en stor del af varerne på siden i abonnement. Det betyder, at du kan vælge at få en eller flere bestemte varer tilsendt med et fast interval.

  1. Betaling af abonnements-produkter, foregår automatisk ved at du tilknytter et betalingskort til abonnementet.  For at kunne trække beløbet reserveres 1. kr på det tilmeldte betalingskort. Dette beløb hæves ikke.
  2. Du kan få overblik over og rette i dine abonnementer ved at logge ind på "min side" og vælge "produktabonnementer."
  3. Under "produktabonnementer" kan du se, hvornår et abonnement behandles. Du kan rette i et abonnement op til den dato hvor denne behandles.
  4. Det er muligt op til den dato hvor abonnementet behandles, at tilføje andre varer til ordren, så varerne kan sendes samlet.
  5. Det er muligt at have flere forskellige abonnementer på én gang.
  6. Så vidt det er muligt, afsendes varer i abonnement i den ønskede uge. Ugen bestemmer du, ugedagen for leverancen fastsættes af Webapoteket.
  7. Vi tager løbende stilling til hvilke varer, der kan sættes i abonnement og forbeholder os ret til at annullere et abonnement, hvis vi ud fra en apoteksfaglig vurdering skønner, at abonnementet er uhensigtsmæssigt. I sådanne tilfælde kontakter vi altid kunden pr. e-mail med information om baggrunden

4. Betaling

På Webapoteket kan du betale med: 

  • Dankort  
  • Visa
  • Visa Electron
  • Danske MasterCards
  • Udenlandske MasterCards
  • EAN nummer (kan kun anvendes af offentlige virksomheder)
  • MobilePay
  • Forbrugsforeningskort (kan ikke anvendes af Premiumkunder samt til betaling af håndkøbslægemidler, receptmedicin og modermælkserstatning)

Der tages ikke gebyr ved betaling på Webapoteket.dk

Købs-transaktionen med kort sker i et betalingsvindue hos DIBS via en SSL-krypteret forbindelse.
Webapoteket trækker først pengene, når varen er afsendt. 

Når du vælger at købe varer på abonnement, eller opretter dig som Premiumkunde, opretter du samtidig en abonnements-transaktion i et betalingsvindue hos DIBS via en SSL-krypteret forbindelse. Dette giver Webapoteket lov til automatisk løbende at trække abonnements- og Premium-betalinger på kortet.  For at kunne trække beløbet reserveres 1. kr på det tilmeldte betalingskort. Dette beløb hæves ikke.

EAN-bestillinger faktureres elektronisk direkte til den offentlige virksomhed.

5. Priser

Alle priser er inklusiv moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
I Danmark kan priserne for medicin ændres hver anden mandag i lige uger. Derfor kan priserne på medicin variere. Du betaler den pris, der gælder på bestillings-tidspunktet. Læs mere om medicinpriser.

  • Varer i abonnement handles til dagspriser den dag varen afsendes. 
  • Klubkunder får 15% rabat* i forhold til vejledende udsalgspris. *Gælder ikke i forvejen nedsatte varer samt håndkøbslægemidler, receptmedicin og modermælkserstatning. Priserne på varerne ændrer sig, når man er logget ind. Er en vare nedsat mere end 15%, får man varen til den pris, som kan ses på sitet, når man er logget ind.
  • Premiumkunder får 25% rabat* i forhold til vejledende udsalgspris. *Gælder ikke i forvejen nedsatte varer samt håndkøbslægemidler, receptmedicin og modermælkserstatning. Priserne på varerne ændrer sig, når man er logget ind. Er en vare nedsat mere end 25%, får man varen til den pris, som kan ses på sitet, når man er logget ind.

6. Fragt og levering

Leveringstid

  • Vi sender pakken senest 1-2 hverdage efter bestilling.
  • Enkelte varer kan have en længere leveringstid. Sker det for den vare, du har valgt, vil du modtage besked fra Webapoteket. Forsinkede varer eftersendes uden beregning, hvis de indgår som en del af en samlet ordre.
  • Haster din bestilling, bedes du skrive det i bemækningsfeltet ved ordreafgivelsen.

Fragt Profilkunder

  • Vi leverer til Danmark, Norden og EU og sender til den adresse, du har ønsket i forbindelse med bestillingen.Levering sker med PostNord eller GLS.
  • Ordrer >400 kr sendes med fri fragt ved levering i Danmark til GLS-pakkeshop.
  • Ordrer <400 kr leveret til pakkeshop leveringsgebyr 29 kr. Gælder ved leverance til pakkeshop i Danmark med enten PostNord eller GLS efter eget valg
  • Levering til adresse leveringsgebyr 39 kr. Gælder ved leverance til privat- eller erhvervs-adresse.

Fragt Klubkunder

  • Vi leverer til Danmark, Norden og EU og sender til den adresse, du har ønsket i forbindelse med bestillingen.Levering sker med PostNord eller GLS.
  • Fri fragt til GLS pakkeshop i Danmark for forsendelser op til 10 kg.
  • Levering til adresse leveringsgebyr 39 kr. Gælder ved leverance til privat- eller erhvervs-adresse.

Fragt Premiumkunder

  • Vi leverer til Danmark, Norden og EU og sender til den adresse, du har ønsket i forbindelse med bestillingen. Levering sker med PostNord eller GLS.
  • Fri fragt til adresse med PostNord eller til GLS-pakkeshop i Danmark for forsendelser op til 10 kg.
  • Webapoteket forbeholder sig ret til at vælge hvilke transportører, der kan benyttes til at give gratis fragt til hhv. pakkeshop og adresse.

Tunge forsendelser

  • Ved forsendelse af tunge pakker (over 10 kg) til en privat-adresse forbeholder Webapoteket sig ret til at fakturere et ekstra gebyr. Hvis dette er aktuelt for netop din ordre, vil Webapoteket altid kontakte dig, inden varen afsendes

Udland

  • Forsendelser til EU-lande og Norden pålægges et leveringsgebyr på 229,00 kr. uanset ordrebeløb. Der sendes kun pakker under 2 kg.
  • Forsendelser til Grønland, Island og Færøerne pålægges leveringsgebyr på kr. 252,00 for forsendelse med skib og kr. 404,00 ved forsendelse med fly. 
  • Webapoteket sender ikke varer til øvrige lande uden for EU.

6.5 Kontroller varerne ved modtagelse

  • Når du modtager dine varer, skal du kontrollere, at pakken er ubeskadiget.
  • I tilfælde af transportskader bedes du kontakte Webapoteket på e-mail info@webapoteket.dk eller på tlf. 8785 1133.

 

7. Fuldmagt og samtykke 

7.1 Fuldmagt og samtykke - køb af varer

Når du handler på salgs-platformen Webapoteket, giver du fuldmagt til at Gazelle Online Apotek til en hver tid, eller til du har tilbagekaldt fuldmagten må:

  1. Sende information om ordrestatus fx afsendelse og ordre-tracking.
  2. Kontakte dig direkte, hvis der er en eller flere varer i din ordre, som ikke kan leveres fx udgåede varer eller del-leverancer.
  3. Kontakte dig hvis ordren indeholder varer, som kræver apoteksfaglig information fx omkring dosering eller uhensigtsmæssige kombinationer af lægemidler.
  4. Behandle og opbevare dine personoplysninger: navn, cpr-nummer (hvis der handles recept), adresse, telefon, e-mail.
  5. Må anvende dit CPR-nummer til receptekspedition på Gazelle Online Apotek. I praksis betyder det, at Webapoteket jf. apotekerloven håndterer personoplysninger fortroligt. Når apoteket ekspederer og ser dine recepter, betyder det samtidig, at du i FMK og på Sundhed.dk vil kunne se, at apoteket har været inde og se eller behandle dine recepter.

For at handle på Webapoteket skal du være fyldt 15 år og have eget elektronisk købekort. For visse produkter gælder desuden en grænse på 18 år, bl.a. smertestillende medicin. Ved oprettelse af profil skal du derfor angive og bekræfte din alder.

7.2 Fuldmagt og samtykke - varer i abonnement

Når du tilmelder varer i abonnement, accepterer du til en hver tid, eller til du har tilbagekaldt fuldmagten følgende:

  1. For at abonnere, skal du være fyldt 18 år og være bosat i Danmark.
  2. Priser på varer i abonnement, er de gældende dagspriser dén dag ordren behandles.
  3. Webapoteket må opbevare og behandle dine kreditkortoplysninger, som er nødvendigt for at kunne abonnere på produkter. Herunder at du bliver kontaktet pr mail hvis dit betalingskort udløber.
  4. Webapoteket må trække det aftalte beløb i det interval, som er aftalt på abonnementet på de pågældende produkter. For at kunne trække beløbet reserveres 1. kr på det tilmeldte betalingskort. Dette beløb hæves ikke.
  5. Abonnement på varer kan opsiges, når du ønsker det. Opsiges et abonnement i samme tidsrum, som ordren behandles, ophører abonnementet når denne er betalt og afsendt.
  6. Webapoteket kan annullere et abonnement efter oprettelsen, hvis en apoteksfaglig vurdering skønner det uhensigtsmæssigt. Er det tilfældet vil du blive kontaktet pr mail eller telefon.

7.3 Fuldmagt og samtykke - Klubkunde

Når du tilmelder dig som Klubkunde, accepterer du til en hver tid, eller til du har tilbagekaldt fuldmagten følgende:

  1. At du ved indmeldelse modtager velkomstmails til Klubben med info om funktioner og fordele.
  2. Varerabatten på 15% af vejl. udsalgspris er afhængig af at du modtager nyhedsbrev. Dette godkendes ved selvstændigt samtykke ved tilmelding til nyhedsbrev [indsæt link til permission nyhedsbrev her
  3. Er en vare nedsat mere end 15%, får du varen til den pris, som du kan se på sitet når du er logget ind
  4. Klubaftalen kan til enhver tid opsiges. Du kan sige nej tak til nyhedsbreve, så overgår du automatisk til at være Profilkunde, du kan slette din profil eller du kan skifte til at blive Premiumkunde.

7.4 Fuldmagt og samtykke - Premiumkunde

Når du tilmelder dig som Premiumkunde, accepterer du til en hver tid, eller til du har tilbagekaldt fuldmagten følgende:

  1. Som Premiumkunde får du 25% rabat* i forhold til vejledende udsalgspris. *Gælder ikke i forvejen nedsatte varer samt håndkøbslægemidler, receptmedicin og modermælkserstatning. Priserne på varerne ændrer sig når du er logget ind.
  2. Er en vare nedsat mere end 25%, får du varen til den pris, som du kan se på sitet, når du er logget ind.
  3. Ved indmeldelse modtager du velkomstmails til Premium med info om funktioner og fordele.
  4. Webapoteket må opbevare og behandle dine kreditkortoplysninger, som er nødvendigt for at kunne abonnere på Premium. Herunder at du bliver kontaktet pr mail hvis dit betalingskort udløber.
  5. Premiumkunder opkræves hver måned automatisk 29 kr. på det valgte betalingskort - den første måned er gratis.  For at kunne trække beløbet reserveres 1. kr på det tilmeldte betalingskort. Dette beløb hæves ikke.
  6. For at være Premiumkunde, skal du være fyldt 18 år og være bosat i Danmark.
  7. Premiumaftalen kan til enhver tid opsiges. Medmindre, du opsiger din profil, vil aftalen blive fornyet hver måned på ubestemt tid, eller så længe Webapoteket tilbyder Premiumaftalen.
  8. For at opsige aftalen, inden en ny måned bliver føjet til din Premiumaftale, skal du opsige aftalen senest dagen før en ny månedlig aftale begynder, ellers vil aftalen fortsætte med opkrævning for endnu en måned, inden Premiumaftalen ophører.

8. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler med Webapoteket handler du med Gazelle Online Apotek. Det er således medarbejdere på apoteket, som håndterer og følger op på eventuelle produktreklamationer. 

Når du handler på Webapoteket, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationen vil altid være rettidig, hvis der reklameres inden for to måneder, efter at manglen er opdaget.

Webapoteket refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det mærkes "reklamation" og indsendes til: 

Webapoteket Bavne Alle 25, 8370 Hadsten.

Når du returnerer varen, bedes du medsende en beskrivelse af fejlen. Husk at oplyse ordrenummeret. Kontakt venligst Webapoteket på e-mail info@webapoteket.dk eller på tlf. 8785 1133 inden returneringen. 

Webapoteket kvitterer pr. mail, når den vare, der er en reklamation på, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af reklamationens videre forløb. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Sørg for at få en kvittering for afsendelse, så Webapoteket kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

9. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Webapotekets kundeservice info@webapoteket.dk eller på tlf. 8785 1133. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du, hvis betingelserne er opfyldt, indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk."

Du har også mulighed for at gøre brug af EU-kommissionens nye online klageportal, ODR. Denne platform er hovedsageligt relevant hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder adgangen til denne portal via dette link her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, hvor du kan indgive din klage.

10. Fortrydelse af køb 

Ved fortrydelse af køb, betaler du selv for returnering af varen.

10.1 Fortrydelse lægemidler 

Du kan ikke fortryde køb af lægemidler da alle lægemidler er undtaget fortrydelsesretten, jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 4 og 5.

10.2 Fortrydelse andre varer 

For øvrige varer gælder det, at du inden 14 dage fra modtagelsen skal give os meddelelse om, hvis du ønsker at fortryde dit køb af produkter, der ikke er lægemidler. Dette gøres ved at kontakte os pr. mail eller telefon.

Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular som vedlægges returforsendelsen: 

klik her og find formularen.

Hvis du har købt flere varer på Webapoteket, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur.  Bemærk, at du ikke får leverings-omkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

I din meddelelse om returnering bedes du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Det er ikke muligt at fortryde et køb, blot ved at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

I henhold til Forbrugeraftaleloven har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Webapoteket. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal sende din vare/varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. 

Når fortrydelsesretten benyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Du bærer risikoen for varen fra afsendelse til varens levering. Udgifterne for returnering er afhængig af varen vægt og størrelse men forventes højst at beløbe sig til ca. 60 kr. Du kan også aflevere din vare personligt på nedstående adresse med forudgående aftale. 

Varen kan sendes til: Webapoteket, Bavne Alle 25, 8370 Hadsten

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet returvaren til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelse til Webapoteket. Webapoteket foreslår, at du gemmer kvitteringen for at have overgivet varen til postvæsenet m.v. rettidigt.

Hvis du fortryder hele dit køb, tilbagebetales købesummen til dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Ønsker du pengene indsat på din bankkonto er det vigtigt, at du oplyser dit registreringsnummer og kontonummer.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Vedlæg gerne kopi af ordrebekræftelse og kopi af eventuel forudgående korrespondance m.v.

Webapoteket kvitterer pr. mail, når den vare, der returneres, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af det videre forløb.

Bemærk! Webapoteket modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

11. Logstatistik

Webapoteket anvender såkaldt logstatistik, det vil sige et statistiksystem, der opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har haft, hvor de kommer fra, hvor på websitet det forlades m.v. Webapoteket anvender logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

12. Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en onlineaftale med Webapoteket, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Email-adresse
  • Alder
  • Hvis du bestiller receptmedicin, skal du også oplyse CPR-nummer.

Webapoteket foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, samt for at kunne ekspedere din eventuelle recept. Personoplysningerne registreres hos Webapoteket/Gazelle Online Apotek. Oplysningerne opbevares ukrypteret i fem år, hvorefter de slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via websitet, sikrer Webapoteket, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Apotekeren og apotekspersonalet på Gazellle Online Apotek har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Dette er nødvendigt for at kunne ekspedere receptmedicin.
Den dataansvarlige for ordrer købt via Webapoteket er apoteker Trine Løvgren Persson, Gazelle Online Apotek
Oplysninger afgivet til Webapoteket videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand.

Som registreret hos Webapoteket har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Webapoteket via e-mail info@webapoteket.dk.

13. Sikkerhed ved betaling på nettet

Betaling gennem Danske Netbetaling eller BG Netbetaling sker direkte fra din bankkonto til forretningskonto ved en almindelig konto til konto-overførsel. Du oplyser det kontonummer, som betalingen skal hæves fra, og bekræfter betalingen i Danske Netbank/BG Netbank med dit aftalenummer og din personlige kode. Kontonummeret bliver ikke videresendt til Webapoteket.

Når du har gennemført betalingsproceduren, modtager du til en bekræftelsesside for din bestilling. Vi anbefaler, at du udskriver denne side, hvoraf oplysninger vedrørende dit køb og onlinebetalingen vil fremgå. 

Webapoteket fungerer i samarbejde med DIBS. Vi beskytter de data, der transporteres via nettet i forbindelse med køb, ved hjælp af SSL-kryptering (Secure Socket Layer). Hverken Webapoteket eller andre har mulighed for at se dine data.

Så længe du søger på Webapotekets hjemmeside for at finde gode tilbud og produkter, er der ingen kryptering. Idet du skal indtaste dine betalingsoplysninger, kreditkortnummer, udløbsdato m.v., går du ind i et såkaldt ”sikkert” område. Her er oplysningerne krypterede og dine oplysninger dermed beskyttede.

Hos DIBS bliver kreditoplysningerne valideret, det vil sige undersøgt for, om kortet er spærret eller andet, der gør det ugyldigt. Hvis alt er i orden, gives der melding til dig som køber om, at din ordre er bekræftet. Webapoteket modtager ingen oplysninger om kortnummer og/eller udløbsdato, men får melding om, at et beløb er reserveret til Webapoteket til senere overførsel, når vi har ekspederet din ordre. Når bestillingen er sendt videre til Post Danmark, GLS eller anden transportør overføres det reserverede beløb til vores konto hos DIBS.

14. Cookies

Webapoteket anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Cookies bruges til:

• at skabe øget brugervenlighed.
• at huske, hvilke produkter der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet.

En cookie er betegnelsen for, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde genkender serveren (f.eks. et websted), hvem brugeren er, ved brugerens næste besøg. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. 

En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

15. Kontakt og kundeservice

Har du spørgsmål til din medicin, andre varer eller din bestilling, er du velkommen til at kontakte os på vores chat, tlf. 8785 1133  eller. mail på info@webapoteket.dk Vores svartid på mail er max. 1 hverdag.

Kundeservice har åbent: mandag kl. 8.00-17.00, tirsdag-fredag kl. 8.30-17.00 samt lørdag 9.00-13.00.

Kundeservice har lukket: søndage, helligdage, juleaftensdag samt Grundlovsdag.

 

 Handelsbetingelserne er opdateret d. 17.11.18