Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor har vi samlet svarene på de spørgsmål, som vi oftest får i denne tid med Covid-19.

Her på siden kan du finde svar på følgende spørgsmål:
Begrænsning på salg af apoteksvarer og lægemidler - hvad kan jeg købe?
Hvorfor kan jeg ikke komme ind og bestille receptmedicin?
Hvornår sender I min pakke?
Min pakkeshop lukker - kan pakken omdirigeres?
Jeg har glemt en vare - kan den tilføjes til min ordre?
Kan i samle flere ordrer i én pakke?
Hvornår får I håndsprit, mundbind og termometre?
Kan jeg blive skrevet op til en udsolgt vare?
Hvorfor er telefon og chat somme tider lukket?

 

Er dit spørgsmål ikke blandt ovenstående?
Så kan det være, at du kan finde svaret i vores overordnede oversigt over ofte stillede spørgsmål her.

 

Begrænsning på salg af apoteksvarer og lægemidler - hvad kan jeg købe?

I henhold til Lægemiddelstyrelsens påbud, er der i øjeblikket indført begrænsning på antallet af varer, der kan bestilles på landets apoteker.
Du kan derfor højst lægge følgende mængder i kurven:

  • 1 stk. af hver type håndkøbslægemiddel. Det betyder, at du f.eks. kun kan købe én pakke med paracetamol (Pinex, Panodil o.l.). Det vil fremgå i kurven, at du ikke kan øge antallet.
  • 1 stk af enkelte udvalgte andre varer. Det vil fremgå i kurven, at du ikke kan øge antallet.
  • 20 stk. af alle andre varer.
  • Receptmedicin kan handles som vanligt.

OBS: Der er i øjeblikket midlertidige begrænsninger på salget af paracetamol til børn. Stikpillerne til børn kan nu kun købes på apoteket. Der kan kun købes 1 pakning af dem, ligesom af alle andre håndkøbslægemidler. Den flydende opløsning er blevet gjort receptpligtig og må kun udleveres til børn, som vejer under 10 kg. Læs Lægemiddelstyrelsens udmelding her. 

 

Hvorfor kan jeg ikke komme ind og bestille receptmedicin?

Vi vil gerne give dig sikkerhed for, at du modtager din bestilling af receptpligtige varer inden for rimelig leveringstid. Derfor lukker vi hver dag for vores receptbestilling, når grænsen, for hvad vi kan ekspedere, er nået. Derfor kan du opleve, at du ikke kan komme til at bestille receptpligtige varer på nogle tidspunkter.

Receptbestillingen åbner igen hver dag kl. 8.00.

Gå til receptmodulet her.

 

Hvornår sender I min pakke?

Umiddelbart kan du forvente, at der kan gå 1-2 hverdage før din ordre sendes. Receptordrer tilstræber vi at sende senest den første hverdag efter bestilling.

Du behøver ikke at foretage dig yderligere, hvis du har lagt en bestilling og har modtaget en mail fra os om, at vi har modtaget ordren. Du får en ny mail fra os, når din pakke er pakket på lageret - og første hverdag herefter får du besked fra GLS eller PostNord.

Både PostNord og GLS har ekstraordinært travlt i denne tid. Vi oplever, at de er lidt længere tid om at levere, end de plejer. Dette skyldes bl.a. at flere pakkeshops er midlertidigt lukket.

Ordrer bestilt fredag og lørdag har længere leveringstid, da hverken GLS eller PostNord kører ud i weekenden.

 

Min pakkeshop lukker - kan pakken omdirigeres?

Vi kan ikke omdirigere en pakke for dig. Transportøren (PostNord, GLS) vil automatisk omdirigere til en tilgængelig pakkeshop/pakkeboks, og du vil få besked fra transportøren om det. Har du eller en pårørende ikke mulighed for at hente pakken, kommer den retur til os efter ca. 10 dage. Herefter vil vi automatisk annullere den og tilbageføre beløbet.

 

Jeg har glemt en vare - kan den tilføjes til min ordre?

Det er på nuværende tidspunkt desværre ikke muligt at tilføje en vare til en allerede afgivet ordre, da vi har mange ordrer i omløb. Har du glemt en vare, kan du skrive til os og bede os annullere den ordre, du har lagt og så lave en ny med det hele istedet.

 

Kan i samle flere ordrer i én pakke?

Det er desværre ikke muligt, da vi har så mange ordrer i omløb. Selvom det virker uhensigtsmæssigt, vil du modtage ordrerne i hver sin kasse. Ønsker du ikke dette, kan vi annullere, og du kan lægge en ny med de samlede varer.

 

Hvornår får I håndsprit, mundbind og termometre?

Vi oplever i disse dage stor efterspørgsel på desinficerende håndgel, termometre og mundbind. Vi gør alt, hvad vi kan, for at følge med efterspørgslen, men flere varer er udsolgte hos os og vores leverandører. På nuværende tidspunkt ved vi desværre ikke, hvilke varer vi kan få eller hvornår. Vores grossister har på grund af efterspørgslen været nødt til at rationere, hvad vi kan få. Vi opfordrer til, at du holder øje med, hvad der løbende bliver tilgængeligt på hjemmesiden.

 

Kan jeg blive skrevet op til en udsolgt vare?

Nej, det er desværre ikke muligt at skrive sig op til udsolgte produkter. Vi opfordrer til, at du holder øje med varerne på siden.

 

Hvorfor er telefon og chat somme tider lukket?

Du kan opleve, at vi i korte perioder er nødsaget til at lukke chatten samt telefonerne i kundeservice på grund af stor efterspørgsel.
Er det tilfældet, kan du altid sende en mail til os på info@webapoteket.dk, hvor vi tilstræber hurtig svartid på akutte spørgsmål.

 

 

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Så kan det være, at du kan finde svaret i samtlige ofte stillede spørgsmål i vores kundeservice her.

____________________________________________________________________________________________________

Reducer risikoen for at blive smittet

Coronavirus smitter hovedsageligt ved direkte dråbespredning fra nys og host eller ved indirekte kontakt via sekret på hænderne. Derfor er god håndhygiejne væsentlig for at reducere risikoen for at blive smittet.

  • Vask hænder ofte eller brug håndsprit i tilfælde, hvor vand og sæbe ikke er tilgængeligt.
  • Host eller nys i en serviet, smid servietten ud efterfølgende og vask dine hænder. Har du ikke en serviet i nærheden, kan du nyse i dit ærme ved albuebøjningen.
      

Vil du holde dig orienteret om seneste nyt om coronavirus, kan du følge med hos Sundhedsstyrelsen her.

 

 

Webapoteket, 30. marts 2020